Storytelling

Fortæl din virksomhed og skab et stærkt brand

Den gode historie er guldet

Find den gode historie og brug den til:

  • at fortælle visionen
  • at forklare strategien
  • at styrke kulturen

Forskningen viser, at stærke kulturer får virksomheder og organisationer til at klare sig bedre.

Skaber trivsel og arbejdsglæde

Når medarbejderne er med til at finde de gode historier, oplever de:

  • mere trivsel
  • mere samskabelse
  • mere involvering
  • mere commitment

Det optimale team

Når teamet arbejder, er det vigtigt at dyrke den gode historie, fordi:

  • det styrker teamflow
  • det styrker performance
  • det styrker kompetencer

Storytelling lab

Sådan gør vi:

Når jeg arbejder med virksomheder og organisationer, graver vi efter historierne og undersøger, hvad de består af.

Vi fortæller historier om grundlæggeren og de stærke forbilleder.

Historier om vigtige begivenheder i organisationens liv.

Fortællinger om vellykkede produkter og om forhandlinger, der gik godt og mindre godt.

Historier, vi kan lære af.

Vi fortæller om konflikter og hører versioner fra de involverede parter for at løse knuden op.

Vi arbejder med forskellige måder at indfange historierne på for at få jeres øjne og ører til at se historier overalt.

Jeg har arbejdet med fortællinger i mange år

Jeg arbejder med fortællinger i organisationer som redskab til alt udvikle visioner, strategier, kulturen, trivsel.

Bl.a. har jeg redigeret en blå bog i en organisation, der bestod af de bedste historier om den gode praksis gennem mange år, som har skabt stolthed og sammenhold hos ledelse og medarbejderne.

Jeg har skrevet en bog og mange artikler om storytelling.

Bogen handler om strategisk storytelling i Danmark og udlandet og om en internationalt fremtrædende organizational storyteller, der var top-tre direktør i Verdensbanken. Jeg var i lære hos ham som business storyteller.

Kig under udgivelser.

 

Jane Flarup